VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE OSOBY, KTORÉ NIE SÚ SPOTREBITEĽMI

Predávajúci:

Obchodné meno:        JUDr. Michaela Sulačeková, advokátka

Sídlo:                           Čmelíkova 3120/17, 821 03 Bratislava

IČO:                            46837108

Emailová adresa:       sulacekova.michaela@gmail.com

Telefónne číslo:           0908070352

Webová stránka:        www.zapisrodnehocisla.sk

                          možnosť platby kartou na webstránke

Názov banky:             Tatra banka, a.s.

IBAN:                          SK49 1100 0000 0029 4713 0640

BIC (SWIFT):            TATRSKBX

(ďalej len „Predávajúci“) 

Preambula

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky pre podnikateľov“) stanovujú práva a povinnosti Predávajúceho a kupujúceho, ktorou je osoba, ktorá nie je spotrebiteľom (tiež ako „kupujúci podnikateľ“), vyplývajúce z kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

Článok I.

Všeobecné ustanovenia

1.1. Kupujúcim podnikateľom sa v zmysle tejto časti Obchodných podmienok pre podnikateľov rozumie každá osoba, ktorá nie je spotrebiteľom. Kupujúcim podnikateľom je najmäosoba zapísaná v obchodnom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov; fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

1.2. Kupujúci podnikateľ pri zadávaní objednávky uvedie najmä svoje obchodné meno, sídlo (miesto podnikania), IČO, IČDPH, fakturačné údaje, telefónne číslo, e-mailový kontakt osoby konajúcej v mene podnikateľa a to na vyžiadanie Predávajúceho.

1.3. Kupujúci podnikateľ berie na vedomie a je si vedomý, že podmienky odstúpenia od zmluvy, záruky a samotný postup pri reklamácii upravený v týchto Obchodných podmienkach pre podnikateľov a pod.sú odlišné ako v Obchodných podmienkach pre spotrebiteľov.

1.4. Obchodné podmienky pre podnikateľov sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade ak Predávajúci a kupujúci podnikateľ uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky rozdielne od týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov, bude sa ich zmluvný vzťah vykladať v zmysle písomne uzatvorenej kúpnej zmluvy.

Článok II.

Uzavretie kúpnej zmluvy

2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným potvrdením resp. akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho Predávajúcim vo forme vyplnenej a odoslanej objednávky s povinnosťou platby na internetovej stránke Predávajúceho (ďalej len „Objednávka“).

2.2. Záväzné akceptovanie návrhu vykoná Predávajúci najneskôr v lehote do 7 pracovných dní po odoslaní objednávky kupujúcim. Záväzné akceptovanie návrhu bude vykonané prostredníctvom zaslanej elektronickej pošty o akceptovaní objednávky na emailovú adresu kupujúceho, ktorú zadal pri vypĺňaní objednávky. Predávajúci akceptuje objednávku až po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. Záväzné akceptovanie návrhu zaslané elektronickou poštou bude označené ako „Potvrdenie objednávky“.

2.3. Elektronická pošta Predávajúceho, zaslaná na emailovú adresu kupujúceho po odoslaní jeho objednávky, označená ako „Oznámenie o prijatí objednávky“, „Prijatie objednávky“, „Návrh na zmenu objednávky“ a pod. nemá účinky záväzného akceptovania návrhu t.j. uzavretia kúpnej zmluvy, ale má len informatívny charakter príp. je novým návrhom Predávajúceho o možnosti uplatnenia zľavy z kúpnej ceny, poskytnutia tovaru inej akosti, inej formy doručenia a pod. V prípade ak Predávajúci pred uzavretím zmluvy t.j. pred zaslaním záväzného akceptovania návrhu zašle kupujúcemu návrh na zmenu objednávky, kúpna zmluva v zmysle tohto návrhu môže byť uzavretá len v prípade, ak kupujúci takto zmenený návrh akceptuje.

2.4. Záväzné akceptovanie návrhu resp. objednávky obsahuje informácie najmä o: špecifikácii tovaru ako predmetu kúpnej zmluvy, cene tovaru a/alebo iných služieb, dodacej lehote tovaru, mieste, kde má byť tovar dodaný, o cene, podmienkach, spôsobe a termíne doručenia tovaru a pod.

2.5. Predaj akciového tovaru sa na internetovej stránke Predávajúceho spravuje okrem týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci podnikateľ zašle objednávku tovaru v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, Predávajúci je oprávnený objednávku kupujúceho neakceptovať resp. stornovať. O stornovaní objednávky bude kupujúci podnikateľ informovaný prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s Predávajúcim nedohodne inak.

2.6. Kupujúci má právo stornovať záväzne odoslanú objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením Predávajúcim, po záväznom potvrdení objednávky je to možné len v prípade dohody s Predávajúcim.

Článok III.

Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný najmä:

i. po uzatvorení zmluvy t.j. po záväznom akceptovaní objednávky dodať kupujúcemu podnikateľovi tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

ii. zabezpečiť, aby predmetný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,

iii. doručiť kupujúcemu podnikateľovi (v elektronickej alebo fyzickej podobe) všetky podklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad).

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny zo strany kupujúceho podnikateľa za objednaný tovar.

3.3. Pri osobnom odbere tovaru má Predávajúci právo overiť totožnosť kupujúceho podnikateľa alebo osoby poverenej k odberu tovaru, príp. predložením potvrdzujúceho emailu o akceptovaní objednávky a to za účelom jeho identifikácie t.j. či sa tovar skutočne odovzdáva osobe, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu.

Článok IV.

Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. Kupujúci podnikateľ je povinný najmä:

i. uhradiť Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu, vrátane nákladov na doručenie tovaru,

ii. prevziať objednaný alebo zaplatený tovar,

iii. potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

4.2. Kupujúci podnikateľ má právo na doručenie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

Článok V.

Dodacie a platobné podmienky

5.1. Predávajúci ponúka tovar podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov, umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

5.2. Predávajúci sa zaväzuje dodať službu, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy, v lehote do 14 pracovných dní prostredníctvom prepravcu. V prípade nepredvídateľných okolností (vyššie moc) sa môže dodacia doba predĺžiť. O tom je Predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho mailom, alebo prostredníctvom SMS.

5.3. Kupujúci podnikateľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke kupujúceho podnikateľa, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.

5.4. V prípade, ak Predávajúci zabezpečí prepravu tovaru kupujúcemu podnikateľovi na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim podnikateľom, a kupujúci podnikateľ bol o mieste a čase vopred preukázateľne informovaný, kupujúci podnikateľ je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať zápis o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť Predávajúcemu alebo prepravcovi písomné splnomocnenie. Tovar sa považuje za prevzatý:

– keď kupujúci podnikateľ alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar; alebo

– keď kupujúci podnikateľ alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný (ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene); alebo

– keď kupujúci podnikateľ alebo ním určená tretia osoba prevezme posledný diel alebo kus (ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov).

5.5. Kupujúci podnikateľ je povinný, za prítomnosti prepravcu, skontrolovať tovar a jeho obal, bezprostredne pri jeho dodaní. V prípade, že kupujúci podnikateľ zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia poškodenia tovaru alebo jeho obalu pri jeho prevzatí kupujúcim podnikateľom je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí prepravca.

5.6. Kupujúci podnikateľ je oprávnený v prípade nedodania tovaru Predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok a po poskytnutí primeranej lehoty na opätovné doručenie tovaru, odstúpiť od kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu podnikateľovi už zaplatenú kúpnu cenu.

5.7. Kúpnu cenu môže kupujúci uhradiť spôsobom zvoleným v objednávke z nasledovných možností: Platba v hotovosti, Platba prevodom, vkladom na účet Predávajúceho alebo kartou cez portál www.zapisrodnehocisla.sk na účet vedený v Tatra banka, a.s. IBAN: SK49 1100 0000 0029 4713 0640.

Článok VI.

Kúpna cena

6.1. Kupujúci podnikateľ je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu služby dohodnutú v kúpnej zmluve (ďalej len „kúpna cena“) formou bezhotovostného prevodu alebo vkladom na účet Predávajúceho, hotovostnej platby, kartou cez portál www.zapisrodnehocisla.sk na účet vedený v Tatra banka, a.s. IBAN: SK49 1100 0000 0029 4713 0640 v záväznej akceptácii objednávky.

6.2. Ak kupujúci podnikateľ uhradí Predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, kartou na webstránke alebo vkladom na účet Predávajúceho, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho.

6.3. Kupujúci podnikateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu za objednanú službu v lehote podľa uzavretej kúpnej zmluvy, najneskôr však pri dodaní služby.

 Článok VII.

Záverečné ustanovenia

11.1. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.

11.2. Tieto Obchodné podmienky pre podnikateľov nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu podnikateľovi jeho odoslaním záväznej elektronickej objednávky s povinnosťou platby, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

V Bratislave, dňa 03.08.2022